عالم كونكر تو
مرحب بكم فى محترفون مصر
عالم كونكر تو
مرحب بكم فى محترفون مصر
عالم كونكر تو
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عالم كونكر تو

تطوير سيرفرات كونكر تهيس ... تطوير سيرفرات كونكر تهيس Development Conquer Online ... مشاكل وطلبات كونكر Conquer ... مشاكل وطلبات كونكر Conquer Online Problems. قسم الطلبات ... اعلانات السيرفرات الشخصيه ... اعلانات السيرفرات الشخصيه Conquer Online Privat
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 سيستم غلق اللعبه اثناء مواقيت الصلاه من البوشى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
على الغندور
م͠د͠ي͠ر ع͠آ͠م͠ آ͠ل͠م͠و͠ق͠ع͠
على الغندور


عدد المساهمات : 188
نقاط : 559
تاريخ التسجيل : 23/07/2015
العمر : 38
الموقع : https://www.facebook.com/aligendor

سيستم غلق اللعبه اثناء مواقيت الصلاه من البوشى Empty
مُساهمةموضوع: سيستم غلق اللعبه اثناء مواقيت الصلاه من البوشى   سيستم غلق اللعبه اثناء مواقيت الصلاه من البوشى Emptyالأربعاء يناير 13, 2016 11:23 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا جماعه وعاملين ايه ان شاء الله تكونو بخير

اخوكم فى الله محمد البوشى صاحب سيرفرات البوشى وده اول موضوع ليا فى المنتدى

شرح النظام هو ان اللعبه تغلق 15 دقيقه اثناء مواقيت الصلاه وبعد انتهاء الـ 15 دقيقه اللعبه تشتغل لوحدها أؤتومتيك

ملحوظه فى صلاة الجمعه اللعبه بتقفل 30 دقيقه وبرضو بعد انتهاء الـ 30 دقيقه اللعبه تشتغل لوحدها أؤتومتيك

وعلشان مواقيت الصلاه مش ثابته لانها بتتغير مع الايام فعملت قاعده بيانات تحتوى على مواقيت الصلاه لسنه 2016 كامله

بتوقيت مصر لمدينة القاهره لان عاصمة مصر القاهره وعلى فكره النظام ده انا مطبقه فى سيرفراتى بقالى فتره والحمد لله شغال تمام

وأرجو عدم تغير حقوق الموضوع والله سبحانه وتعالى مطلع على كل شىء

نخش بقا على شرح الاضافة

هتخش فى Game وهتضيف فيه كلاس باسم

الكود:
 Mwa8ytAlslah.cs 


وهتمسح كل الاكواد اللى جواه وهتضيف الاكواد دي

الكود:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using ElbooshyProject.Client;
using ElbooshyProject.Database;

namespace ElbooshyProject.Game
{
    class Mwa8ytAlslah
    {
        public static uint SlaatAlfgrHour = 0;
        public static uint SlaatAlfgrMinute = 0;

        public static uint SlaatAlzhrHour = 0;
        public static uint SlaatAlzhrMinute = 0;

        public static uint SlaatAl3srHour = 0;
        public static uint SlaatAl3srMinute = 0;

        public static uint SlaatAlmghrbHour = 0;
        public static uint SlaatAlmghrbMinute = 0;

        public static uint SlaatAl3shaHour = 0;
        public static uint SlaatAl3shaMinute = 0;

        public static DateTime LastSlah;
        public static uint WaitingSlah;
        public static bool SlahNow = false;

        public static uint TimeHour(byte Hour)
        {
            byte hour = 0;
            if (Hour == 1) hour = 13;
            else if (Hour == 2) hour = 14;
            else if (Hour == 3) hour = 15;
            else if (Hour == 4) hour = 16;
            else if (Hour == 5) hour = 17;
            else if (Hour == 6) hour = 18;
            else if (Hour == 7) hour = 19;
            else if (Hour == 8) hour = 20;
            else if (Hour == 9) hour = 21;
            else if (Hour == 10) hour = 22;
            else hour = Hour;
            return hour;
        }

        public static void LoadMwa8ytAlslah()
        {
            DateTime Date = DateTime.Now;
            MySqlCommand cmd = new MySqlCommand(MySqlCommandType.SELECT);
            cmd.Select("Mwa8ytAlslah").Where("Month", Date.Month);
            MySqlReader r = new MySqlReader(cmd);
            while (r.Read())
            {
                if (r.ReadString("Day") == Date.Day.ToString())
                {
                    #region Alfgr
                    {
                        string Alfgr = "";
                        Alfgr = r.ReadString("Alfgr");
                        string[] Alfgrs = Alfgr.Split(':');
                        SlaatAlfgrHour = Convert.ToByte(Alfgrs[0]);
                        SlaatAlfgrMinute = Convert.ToByte(Alfgrs[1]);
                    }
                    #endregion
                    #region Alzhr
                    {
                        string Alzhr = "";
                        Alzhr = r.ReadString("Alzhr");
                        string[] Alzhrs = Alzhr.Split(':');
                        SlaatAlzhrHour = TimeHour(Convert.ToByte(Alzhrs[0]));
                        SlaatAlzhrMinute = Convert.ToByte(Alzhrs[1]);
                    }
                    #endregion
                    #region Al3sr
                    {
                        string Al3sr = "";
                        Al3sr = r.ReadString("Al3sr");
                        string[] Al3srs = Al3sr.Split(':');
                        SlaatAl3srHour = TimeHour(Convert.ToByte(Al3srs[0]));
                        SlaatAl3srMinute = Convert.ToByte(Al3srs[1]);
                    }
                    #endregion
                    #region Almghrb
                    {
                        string Almghrb = "";
                        Almghrb = r.ReadString("Almghrb");
                        string[] Almghrbs = Almghrb.Split(':');
                        SlaatAlmghrbHour = TimeHour(Convert.ToByte(Almghrbs[0]));
                        SlaatAlmghrbMinute = Convert.ToByte(Almghrbs[1]);
                    }
                    #endregion
                    #region Al3sha
                    {
                        string Al3sha = "";
                        Al3sha = r.ReadString("Al3sha");
                        string[] Al3shas = Al3sha.Split(':');
                        SlaatAl3shaHour = TimeHour(Convert.ToByte(Al3shas[0]));
                        SlaatAl3shaMinute = Convert.ToByte(Al3shas[1]);
                    }
                    #endregion
                }
                r.Close();
                r.Dispose();
            }
            Console.WriteLine("Mwa8ytAlslah Loaded.");
        }

        public static void Mwa8ytAlslahh(GameState client)
        {
            if (SlahNow)
            {
                client.Disconnect();
            }
        }
     
        public static void ShutDownLSlah()
        {
            #region Mwa8ytAlslah
            if (DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAlfgrHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAlfgrMinute ||
              DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAlzhrHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAlzhrMinute ||
              DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAl3srHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAl3srMinute ||
              DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAlmghrbHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAlmghrbMinute ||
              DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAl3shaHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAl3shaMinute)
            {
                if (!SlahNow)
                {
                    if (DateTime.Now.DayOfWeek == DayOfWeek.Friday && DateTime.Now.Hour == Mwa8ytAlslah.SlaatAlzhrHour && DateTime.Now.Minute == Mwa8ytAlslah.SlaatAlzhrMinute)
                        WaitingSlah = 30;
                    else
                        WaitingSlah = 15;
                    LastSlah = DateTime.Now;
                    SlahNow = true;
                }
            }
            if (DateTime.Now > LastSlah.AddMinutes(WaitingSlah))
            {
                if (SlahNow) SlahNow = false;
            }
            if (DateTime.Now.Hour == 01 && DateTime.Now.Minute == 00 && DateTime.Now.Second == 00)
            LoadMwa8ytAlslah();
            #endregion
        }
    }
}

وهتبحث فى ملف Program.cs أو فى ملف Server.cs على حسب سورسك على

الكود:
 Database.ArenaTable.Load(); 

هتضيف فوقيها على طول

الكود:
Game.Mwa8ytAlslah.LoadMwa8ytAlslah();

وهتبحث فى ملف GeneralData.cs أو فى ملف PacketHandler.cs على حسب سورسك على

الكود:
 DoLogin(client);

هتضيف فوقيها على طول

الكود:
if (Game.Mwa8ytAlslah.SlahNow)//Mwa8ytAlslah
            {
                client.Send(new Message("all3bh m'3l8h lada2 alslah 7awol ald5wol fyw8t la78", "ALLUSERS", System.Drawing.Color.Orange, GamePackets.Message.Dialog));
                return;
            } 

ملحوظه الكود ده موجود فيه الرساله اللى هتظهر للاعب تعرفه ان اللعبه مغلقه للصلاه علشان لو حبيتو تغيروها بالعربى للناس اللى سيرفراتها عربى هى حاليا فرانكو

وهتبحث فى ملف Thread.cs أو فى ملف World.cs.cs على حسب سورسك على

الكود:
 Game.Qualifier.Reset(); 

وهتضيف تحتو على طول

الكود:
 Game.Mwa8ytAlslah.ShutDownLSlah();

وهتبحث برضو فى نفس الملف على

الكود:
 if (client.Entity.HandleTiming) 

وهتضيف تحت اول } يقابلك

الكود:
#region Mwa8ytAlslah
                            Game.Mwa8ytAlslah.Mwa8ytAlslahh(client);
                            #endregion

وأخيراً هتحمل الملف ده وهتفك ضغطه هيطلعلك ملف بصيغة sql هترفعو على قاعدة البيانات

حنل ياباشا

ملحوظه اسم البروجيكت ElbooshyProject هتغيروه الى اسم البروجيكت بتاع السورس اللى هتضيفو فيه السيستم

وبكده الحمد لله اتنهت الاضافه

لا اريد منكم شكر ولا تقيم ولاكن اريد دعوه خالصه من قلبكم

وأريد من الله عز وجل ان يجعله فى ميزان حسناتى وفى ميزان حسنات كل من طبق هذا النظام فى سيرفره

في أمان الله وفي حفظ الرحمن

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://profesional.wwooww.net
 
سيستم غلق اللعبه اثناء مواقيت الصلاه من البوشى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» سورس بيسو الاصدار الرابع بي الانيو بور و سيستم القاب كينج دوم
» سورس سيرفرات البوشى حصريا على عالم كونكر تو بالواتر الجديد اخر اصدار

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم كونكر تو :: شروحات [5800 الى 6000]-
انتقل الى: